Längesedan ida hade en dator nära sig

Det var väldigt längesen jag skrev.. Det bli väl så på sommaren.. Senast jag skrev sa jag att ajg var på väg till stockholm. Där hälsade jag och famlijen på mammas kompis opch hennes famlij i deras stuga. Det var kul, vi åkte båt och spelade badminton med gunnar och lekte med barnen.

Nårgra dagar och nättter senare så åkte vi i väl på släkt träff med mammas släkt.(på Barnens ö , det var jätte fint, vi hade egen stor strand). en dag var vi 50 personer(typ ingen anning om vem hälften av dom var) MEn dagen efter så blev det bara dom närmaste, dvs kusinerna. Det var nästan roligare. Man kunde göra saker på ett annat sätt. Vi satt och lekte i en cirkel på gräsmattan och hade väldigt kul.

efter Den väldigt lyckade släktträffen med en massa godmat, så började vi åka hem.vi stannnade på IKEA och åt middag men några kusiner från träffen och köpte massa godis, Jag köpte 5påsar!

Jag hoppade av i norrfällsviken och var där med Elin i kanske 3(?) dagar. Vi gick en dag i väg till några klippor och så badade vi i en pool som skulle kostat 15kr men ingen kollade och det var ändå iskallt. Vi åt också pizza. Det var en väldigt olik smak den. MEn det var i alla fall jättegod.

sen bar det av hemmåt med deras husvagn på  släp. När jg kom hem så hann jag bara duscha och packa så for jag iväg med moppen till farmor och farafars stuga, farfar fylde år. de vuxna åt surströmming och jag fick hamburgare när jag kom. Jag stannade ett tag efter at´t min famlij hade åkt hem till stugan med båt, sen tog jag moppen till stugan och kom dit nästan samtidigt. mormor kom till stugan en dag ockås och då for i iväg till den så kallade guld sandstranden. Alla badade!!! mormor morfar mamma pappa jag linnea och lucas och Nelson så klart. allihopa hoppade i med olika tekniker. Jag tror nästan Morfars var bäst. hihi

JAg åkte i alla fall hem i dag för att fixa lite bilder till farfar och farfar. Man kan  typ få 100 bilder utsrkivna gratis så det ska jag ta och fixa till mig själv  imorgon.

Nu ska jag ta och gå från datorn den här i alla fall. JAg vet att det är tråkigt uten bildet. MEn jag tänkte ladda in dom men jag orkar inte ladda upp dom nu och här. KAn ske gär det där uppe.  vi får väl se.

/IDA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0