Förlåt för min kassa updatering

Förlåtförlåtförlåt för jag inte skrivit på över en vecka.
Jag vet inte var tiden tagit vägen, jag tycker inte jag haft så mycket att göra. Jag ska i alla fall försöka komma i håg vad jag gjort i veckan
 Måndagfor hem efter halva dagen på skolan. jag mådde jätte dåligt, på kvällen skulle jag egentligen kolla min rygg, men eftersom jag blev sjuk så blev det inte det. Jag var jätte trött så jag orkade inte blogga heller.

Tisdag Var hema heladagen, typ sov och läste "om jag kunde drömma" hela dagen, Jag mådde inte riktigt bra på kvällen så det blev ingen träning.

Onsdag Jag kom till skolan, hade bräntisonsdag, På eftermidagen så hade jag träning med dom små. Träningen gick väl bra, dom skulle bara träna på det sissta innan graderingen

Torsdag skola, sen på kvällen Blev det träning, tyvärr var itne sanna där, Jag var Helt borta hela träningen så dom jag körde med måste tyckt att jag var helt korkad. Och vi Hade Daniel... Fy så jobbigt det var.  jag orkade itne cykl hem så mammaa kom ner på stan med moppen så fick jag ta moppen hem och hon tog min cykel.

Fredag efter skolan for jag till ängarna, Där Tua och hennes Lag, Bräntisbratzen spelade i brännbolls turneringen. Vet inte riktigt hur det gick men dom matcherna jag såg förlorade dom. När jag kom hem gick jag ett tag med Nelson sen ringde jag Agnes och frågade om hon villle ha skjuss av mig upp till mig, Det är så klart hon ville.  jag for ner och hämtade henne, sen  när vi kom till mig var vi ute på studsmattan ett tag sen var det mat och jag skulle packa till stugan, när alla var klara bar det av till stugan. Den kvällen gjorde vi inte så mycket, Vi var ett tag med Hanna och Alfred sen spelade Vi Fia Med knuff som jag lät Agnes vinna i så hon inte skulle bli så sur.

Lördagvi vaknade fixade motor till båten, satt i solen, spelade nåt tennis spel. efter lunch tog vi med oss hanna och alfred till Herrgården coh köpte galss, Dom var jätte snälla där , dom om ut med En filt till hanna när hon sa till mig att hon tyckte det var kallt. När vi tänkte fara tillbaka ed dom så kom mamma och pappa för bi med den stora båten så dom fick åka hem med dom och jag Agnes och Lucas stannade kvar och fiskade. Ett litet tag efter vi kom dit sa en gubba ett det inte skulle gå att kasta, Vi fick mask av honom och jag for och hämtade metspön i stället. Så fort Lucas fick ner met spöet så fick han en 5hg stor aborre Jag fick en Strömming också, Det har jag aldrig fått förut.. vi fick mer fisk och Gubben som hjälpte oss jätte mycket var jättesnäll och vi fick typ 8 aborrar till av honom. i slutet kom en till Kille dit Han fiskade också. Det gick väl så där för honom han fick typ 8 snorjärsar på rak. vi for hem ett tag innann 6 och jag och agnes började rensa fisk. det tog typ en kvart för oss och få av huvudet, så när pappa kom och hjälpte oss så tog restan av fiskana tillsammans typ en kvart. Jag och Agnes fixade i ordning fiskarna vi skulle äta på kvällen och sen tog vi första doppet i havet i år, Första doppet i övethuvadtaget för mig. Restan av kvällen packade vi bara i hop och så me vi kom änå inte hem förän 11. då såg jag robinsson som vi spelade in. Jag tycker att Jarmo borde vunnit. Han åt ju nästan vad som hellst.

Söndag
Förmidagen så skrev ajg bokrecension. Vi firade morsdag när lucas kom hem från sin match som han vann med typ 8-0. Sen for alla förutom jag och kollade på lucas ju-jutsu uppvisning. JAg for och städade i stället, Tog moppen. Sen for jag i väg till träningen som blev väldigt lyckad. Lekar hela tiden, Improviserade mycket. I slutet fick dom 8 som var där fika av mig. det var sista träningen med dom. när jag kom hem så var farmor och farfar där och vi skulle fika morsdagsfika. Gottgott. Agnes i klassen ringde och påminde mig om Engelskan som jag skulle skicka till henne. När farmor och farfar hade åkt så fick vi veta det där hemska! Fy så Hemst!!!!

Idag så var det matte prov. det gick inte bra.. Vi fick i alla fall sluta skolan ett tag tidigare, jag for hem, gjorde itne så mycket, Elin kom hit sen for vi ner på stan. Jag Lånade boken som kommer efter om jag kunde drömma och en ljudbok. som  jag ska lägga in på min MP3 så har jag något att lyssna på i sommar. Jag köpte en klänning som jag typ tänker ha på skolavslutningen och typ bröoppet i sommar, jag köpte också en tröja, Typ massa små blommor på. innan vi for hem så köpte jag och Elin Varsin glass på mcdonalds. Viktoria Som jag inte träffat på Hur länge som hellst jobbade där. Kul att se henne i gen efter länge kännde knappt igen henne. Ikväll har jag för sökt hitta en sak som jag ska köpa, och typ bara bloggat.

Bilder från förra helgen

Vi tältade

Tua var lite Busig

Fin man är på morgonen

Nanna kom och hälsade på oss

Elin läste på morognen ocksåå

Tuas fina naglar

Tua har tagithål i näsan

Våra nagellacks prylar

Tua goes Busig Igen



Regnbågen!

Den här helgen

Lucas och hans stora fisk

Stor aborren

Farmor har storaTulpaner(tror ag att det är)

Jag ska vara med aktiv än vad jag har varit den här Veckan. Jag tror att det kommer bli som vanligt, så att jag skriver varje dag, jag vet inte riktigt var förra veckan tog vägen

/IDA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0