Våffeldagen

Idag var det Bräntisonsdag, man planerar sitt eget schema. oftast göra man alla läxor. I veckan har vi typ inga läxor, så jag hade inte så mycket att göra i dag.
Efter skolan skulle jag fara till Hampus, men jag var först tvungen att gå ut med nelson, så jag gick med honom mot hampus hus och hoppades att Linnea skulle möta mig, just när jag var i korsnigen kom hon. så hon tog nelson därifrån och jag gick till hampus.
Hos hampus fikade vi med hans pappa och sen såg vi ett 24 avsnitt. typ sjätte säsongen och jag är på tredja. men det gör inget. Det var ändå bra :)

Idag är det ju våffeldagen, därför skulle jag göra våfflor. det tog ganska mycket långre tid än vad jag trodde. vi har bara ett våffeljärn som bara gör en våffla i taget. så det tog väldigt lång tid. men Resultatet blev lyckat. Jag har inte tänkt att göra våfflor  så många gånget till om vi inte köper ett nytt våffeljärn som gör minst 2 våfflor varje gång.
mammas glutenfria smet
mammas första våffla
vårat mordena våffeljärn
våfflor

Nu ikväll har jag gjort en väldigt tråkig sak... städat, i alla fall på reklamerna på Grey´s anatomy. Det behövdes verkligen städas här, tror inte jag har städat sen  typ sportlovet, jag har verkligen inte orkat. men nu måste jag, för annars får inte jag fara på stan med Elin, eller så skulle jag inte få klippa mig, eller mamma skulle av boka min tid.
Men Linnea också kanske ska med på stan. där ska i alla fall jag köpa nåt till pappa, han fyller år på söndag, och jag måste köpa nåt till farmor också, hon fyller också år då. ojdå. vad kan man köpa till dom? jag får kolla om jag hittar nåt på stan i morgon. annars måste jag hitta på nåt.
nu måste jag fortsätta städa, inte det kuligase...

Snart kommer en ny Header. Linnea skulle fixa det i dag, men datorn var typ konstig så hon orkade inte. hoppas det går imorgon!
 
/IDA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0