lillebroren jag har

Idag cyklade jag en bit med Tua hem, när vi kom till mig, gick jag in och hämtade Nelson och följde henne hem till sig, där lämnade hon lite saker och följde mig hem igen med Nelson. Hemma oss mig bakade vi kladdkaka till Lucas som hade sitt kalas i dag.

Tua vispar
 


Fin man är då..

Vi försökte göra röda popcorn också, skulle bara testa.

Som vanligt när jag bakar går något fel. Popcorna blev brända och inte röda. Men det var inte så faligt.. Jag hälde upp kladdkakan i två former. som jag brukar, stoppade in boda i ungen och startade klockan på 30 minuter som vanligt. efter tio minuter ringer Elina, och då upptäcker jag att en av formarna jag använder till kladdkakan läcker. Och sammtidigt blir popcornen brända. Jag lägger på till Elina utan att säga något, Jag tar bort popconren och försöker ta ut kladdkanen, heller tillbaka den i bunken jag har gjort smeten i och tar en ny form som kladdkakan får vara i. Mycket av kladdkakan ligger på botten av ungen också. MEn kladdkakan ska in igen. Jag sätter igång fläkten öppnar dörren och ser till att inte Nelson smiter ut. När klockan har ringt tar jag ut dom och det luktar väldigt bränt från ungen. Jag tar en stekspade och börjar ta bort det som liggen på botten av ungen, det gick bra, Typ det ända som gick bra under baket.

Tua Gick nångång vid 4 för att hon skulle köpa jacka, Ungefär då kommer Elina och Mamma pappap och Linnea. Jag och Elina dukade och sen gick vi och fixade skattjakten med Linnea. Vid 5 började barnen komma, då gick jag och Elina och stekte hamburgare. Linnea Tog i mot beställningar från alla 9 medans jag och Elina snabbade oss att göra allihopa. När alla pojkar satt och åt gick vi också och åt.

  Alla Monster sitter och äter
Elina Linnea och jag äter själva

Nelson Ligger under bordet och ser uttråkad ut

Mitt huvud ser lite ovanligt ut.


 Sen var det dax för presenterna
 
Vem ska få ge sin present?

Vad får Lucas?

Lekarna jag och Linnea kom på då?

 Hela havet stormar

Vem hann först?
Dom lekte också "hänga gubben" som Lucas fick
Skattjakten i slutet blev lyckad. Fast alla inte ville lysna hela tiden, men det förstår man väl, 9 9åriga pojkar kan inte vara tyst hela tiden.

Innan dom fick kladdkaka var dom tvungna att klara att köra tyska leken och klara få samma ord ett helt varv. Men dom klarade det.

Kladdkakan med gröngrädde, Den blev lyckad tillslut.

Mamma fotograf med alla reflexer i hallen.

Elina For vid 7 Då hade vi precis kört hela havet stormar.

sista halv timmen, när dom hade hittat sina godis påsar fick dom se flobber(tror jag att den hette). Det var den ända tiden det var lungt här.

Vid 9 földe jag den sista hem med Nelson. Då träffade jag Tua så jag gick med henne en bit. Hon har fått en skinnjacka


Vid 10 kom jag till Elin, Vi ahn se lite på Berg flyttar in. Sen såg vi på Troja, Eller vi var inte så vakna men ändå. Hennes kanin Nanna hämtade hon så hon låg på min mage och sov till kl 11 för då skulle jag hem, jag ska ju upp tidigt i morgon, hoppas det inte blir så att jag måste åka buss.
Nu är jag Helt slut efter kalaset, ska nog sova så jag orkar fara på det där i morgon

/IDA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0