Buss till skolan

Lämnade cykaln på stan i går så idag ska jag åka buss till skolan, Det jobbiga med bussarna är att dom aldrig går och när dom går s¨går dom fel tid.. Skolan börjar 20 över 8. Min buss hemifrån får 5över och den går 20 över från stan. Så jag kommer komma sent. Fattar inte hur dom som fixar bussarna tänker! Man kan inte sätta ut en linje över typ ett område och säga att det inte kommer någon som vill åka med. Det är väl såklart det inte bli fullsatta bussar om bussen inte går förbi var människor bor. och eftersom att bussarna bara går en gång i timmen så är det inte så många som kan åka buss uten hellre åker bil/cyklar/går. För om man missar bussen kommer man komma ner på stan snabbare om man går än om man väntar på bussen.. 
Ska gå och göra mig klar för att fara till skolan nu och se till attjag inte missar bussen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0